با این چیدمان زمستانی و پاییزی به استقبال فصل‌های سرد سال بروید

ایجاد چیدمان زمستانی و پاییزی

با زردشدن رنگ برگ‌ها و شروع ریزش آن‌ها بر کف‌پوش خیابان‌ها و سردشدن هوا، همه ما خود را برای فصل زمستان آماده می‌کنیم. در اولین گام سراغ لباس‌های گرم و زمستان خود می‌رویم و آن‌ها را با لباس‌های خنک و تابستانی خود جابه‌جا می‌کنیم. اما این اتفاق می‌تواند تنها تغییر زندگی ما نباشد و می‌توانیم با تغییر دکوراسیون داخلی منزل، به استقبال پاییز و زمستان برویم. ایده تغییر دکوراسیون منزل و استفاده از چیدمان زمستانی و پاییزی می‌تواند سروشکل جدیدی به منزل ما بدهد و خانه ما را برای فصل‌های سرد سال آماده کند. تغییر دکوراسیون و ایجاد فضای پاییزی و زمستانی در منزل مستلزم رعایت نکات خانه‌داری جذاب و ساده‌ای است که می‌تواند گرمابخش منزل ما در فصل سرد سال باشد. در ادامه این مطلب از بلاگ فروشگاه اینترنتی المارکت قصد داریم نکات خانه‌داری برای ایجاد چیدمان زمستانی را به شما معرفی کنیم؛ اگر علاقه‌مندید در این رابطه اطلاعات بیشتری به دست آورید، تا پایان همراه ما باشید.

معرفی ایده‌های جذاب برای ایجاد چیدمان زمستانی و پاییزی

بدیهی است که امکان تغییر لوازم منزل مانند مبل‌ها، ست تخت‌خواب، فرش‌ها و… برای ایجاد چیدمان یک فصل وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید با خلاقیت خود و رعایت چند نکته ساده، چیدمان زمستانی و پاییزی جذابی را در منزل خود ایجاد کنید. در ادامه به معرفی چند ایده جذاب برای ساخت چیدمان زمستانی و پاییزی می‌پردازیم.

ایده برای چیدمان زمستانی و پاییزی

استفاده از رنگ‌های گرم به‌جای رنگ‌های سرد

اولین نکته‌ای که می‌توانید در چیدمان زمستانی خود از آن بهره‌ بگیرید، تغییر رنگ لوازم منزل از رنگ‌های سرد به رنگ‌های گرم است. این تغییر رنگ می‌تواند منجر به ایجاد فضایی گرم و آرامش‌بخش در فصل‌های سرد سال شود. بدیهی است که تغییر رنگ دیوار‌ها فرایند سختی است و توصیه نمی‌شود به شکل فصلی یا سالانه دیوارها را رنگ‌آمیزی کنید. بنابراین می‌توان با تغییر رنگ در المان‌های کوچک‌تر، این نکته از نکات خانه‌داری چیدمان زمستانی را عملی کنید. برای مثال تغییر رنگ پرده از رنگ‌های شاد تابستانی مانند سفید، زرد، بنفش و… به رنگ‌های گرم پاییزی و زمستانی مانند نارنجی، قهوه‌ای، شکلاتی و… می‌تواند تغییری مؤثر باشد. پیشنهاد می‌شود پرده‌ای که برای فصل سرد سال انتخاب می‌کنید، نسبت به پرده فصل‌های بهار و تابستان ضخیم‌تر باشد. در صورتی که تعویض پرده‌ها و استفاده از رنگ‌های جدید و پرده ضخیم‌تر برای شما مقدور نیست، می‌توانید با ایجاد تغییرات کوچک‌تر فضای گرم مدنظر خود را ایجاد کنید. استفاده از رومیزی‌ها و کوسن‌ها با رنگ‌های پاییزی تغییرات کوچک اما مؤثری هستند که می‌توانند فضای گرمی را در منزل شما ایجاد کنند.

تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب

برای اعمال چیدمان زمستانی و پاییزی، دومین نکته‌ای که باید رعایت کنید، تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب است. در اولین گام در تغییر دکوراسیون اتاق‌خواب باید روتختی، ملحفه و پتوهای فصل تابستان خود که خنک‌تر و نازک‌تر هستند را با روتختی، ملحفه و پتوهای ضخیم‌تر و گرم‌تر جابه‌جا کنید. پیشنهاد می‌شود در هنگام انتخاب رنگ این موارد، نهایت دقت خود را به کار ببندید و ترکیب رنگ جذاب و هماهنگی را ایجاد نمایید. علاوه بر ایجاد فضای گرم برای فصل سرد سال، استفاده پرده‌های ضخیم‌تر و سرویس خواب گرم‌تر باعث کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های شما نیز می‌شود.

استفاده از نور طبیعی خورشید در ساعات گرم روز

یکی از اقداماتی که می‌توانید جهت دل‌باز شدن و زیبایی دکوراسیون خود در فصل سرد سال انجام دهید، استفاده از نور طبیعی خورشید در ساعات گرم روز است. می‌توانید با کنارزدن پرده‌ها در این ساعات، از نور گرمابخش خورشید بهره‌مند شوید و جلوه‌ای زیبا و جذاب به منزل خود ببخشید. نور طبیعی در طراحی دکوراسیون داخلی به‌عنوان عنصری انقلابی شناخته می‌شود و استفاده صحیح از آن، می‌تواند جذابیت دکوراسیون منزل شما را چندین مرتبه بیشتر کند.

استفاده از شومینه در چیدمان زمستانی و پاییزی

استفاده از شومینه‌های گازی و برقی می‌تواند به زیبایی و جذابیت چیدمان زمستانی و پاییزی منزل شما بیفزاید. حتی اگر سیستم گرمایش منزل شما طراحی و اجرا شده است و نیاز چندانی به استفاده از شومینه ندارید، می‌توانید با تهیه شومینه برقی، هم یک سیستم گرمایشی کمکی را ایجاد نمایید و هم به‌عنوان یک دکوری جذاب از این محصول استفاده کنید. شومینه برقی دارای نمایشگر LED است که حس آتش و حرارت را به افراد منتقل می‌کند و می‌تواند حس گرما را با تصویر سوختن چوب و آتش به افراد القا کند.

در دکوراسیون منزل خود از شمع و عطر استفاده کنید

استفاده از شمع و عطر از نکات خانه‌داری در فصل زمستان است که می‌تواند در ایجاد چیدمان زمستانی جذاب تأثیر بسزایی داشته باشد. شمع و نور زرد آن تداعی‌کننده نور خورشید و باعث ایجاد فضای گرم و راحت در منزل شماست. می‌توانید از شمع در فضاهای مختلف دکوراسیون منزل خود مانند میز ناهارخوری، اتاق‌ها، کابینت آشپزخانه، میزهای مبلمان و… بهره بگیرید. استفاده از عطرهای گیاهی با طبع گرم می‌تواند باعث ایجاد حال و هوای گرم منزل شما شود. پیشنهاد می‌شود از عطر دارچین یا قهوه در فصل‌های سرد سال استفاده کنید.

استفاده از لوازم تزئینی با تم پاییزی و زمستانی

از دیگر ایده‌های چیدمان زمستانی و پاییزی می‌توان به استفاده از لوازم تزیینی با طراحی‌های پاییزی و زمستانی اشاره کرد. شما می‌توانید برای ایجاد تناسب رنگی فصل پاییز که شامل رنگ‌های زرد، نارنجی و قهوه‌ای می‌شود، از تابلو‌ها و لوازم تزیینی دیگر با همین ترکیب رنگ استفاده کنید. استفاده از تصاویر طبیعت با برگ‌های پاییزی، مزارع گندم و… می‌تواند ایده جذابی برای تداعی‌کردن فضای پاییزی باشد. استفاده از سایر دکوری‌ها مانند ظروف، مجسمه و… با این ترکیب رنگ می‌تواند باعث ایجاد فضای گرم مدنظر شود. استفاده از گلدان‌ها با بدنه طلایی‌رنگ و ترکیب رنگ زرد و سبز نیز می‌تواند جذابیت خاصی به چیدمان زمستانی شما ببخشد.

کلام آخر

با رعایت نکات خانه‌داری که در بخش‌های قبلی به معرفی آن‌ها پرداختیم، چیدمان زمستانی و پاییزی در منزل شما اجرا می‌شود و می‌توانید از گذراندن وقت خود در فضایی گرم و صمیمی لذت ببرید. البته باید توجه داشته باشید که لزومی بر اجرای صددرصدی این ایده‌ها وجود ندارد و شما می‌توانید طبق سلیقه خود و با الهام‌گرفتن از این ایده‌ها، چیدمان زمستانی و پاییزی خود را سروشکل دهید. در پایان امید است که این مطلب از بلاگ المارکت موردتوجه شما عزیزان واقع شده باشد.  

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

بخارگر مدیا YGJ15Q1W
بخارگر مدیا YGJ15Q1W
تخفیف
۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان 3,600,000 تومان
اتو ایستاده مدیا YGD20P2W
اتو ایستاده مدیا YGD20P2W
تخفیف
۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان 5,600,000 تومان
اتو بخار تفال FV6870
اتو بخار تفال FV6870
تخفیف
۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان 3,800,000 تومان
جارو و زمین‌شوی برقی بیسل 1713
جارو و زمین‌شوی برقی بیسل 1713
تخفیف
۲۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان 24,000,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*