آموزش تهیه مرغ سوخاری در سرخ کن بدون روغن فیلیپس

مرغ سوخاری

مرغ سوخاری غذایی لذیذ و خوشمزه بوده و در بین کودکان و هم‌چنین بزرگ‌سالان بسیار پرطرفدار است؛ اما با توجه به اینکه به‌طورمعمول برای تهیه، آن را در روغن فراوانی سرخ می‌کنند، بنابراین یک غذای سالم و رژیمی محسوب نمی‌شود و ممکن است برای برخی افراد که دارای برخی بیماری‌ها مثل چربی خون بالا و مشکلات قلبی و چاقی هستند، خیلی مناسب نباشد.

اما درصورتی‌که برای طبخ آن روغن زیادی استفاده نشود می‌تواند در رژیم‌های سالم نیز مورداستفاده قرار گیرد. این مسئله به کمک سرخ‌های بدون روغن محقق شده است. در این مطلب از وبلاگ المارکت به ارائه آموزش تهیه مرغ سوخاری با سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

سرخ‌کن بدون روغن چه تفاوتی با سرخ‌کن معمولی دارد؟

نحوه سرخ کردن مواد غذایی مانند مرغ سوخاری در سرخ کن‌های بدون روغن کمی متفاوت‌تر از دستگاه‌های معمولی است. دستگاه‌های معمولی برای سرخ کردن به روغن فراوانی نیاز دارند به‌طوری‌که برای مثال مرغ و سیب‌زمینی باید در روغن داغ غوطه‌ور گردند تا به‌خوبی سرخ و برشته و ترد شوند؛ اما طرز تهیه مرغ سوخاری در سرخ‌کن بدون روغن به‌گونه‌ای است که مرغ به‌صورتی سالم‌تر سرخ شود.

در این دستگاه‌ها شاید فقط کمی روغن برای چرب کردن سطح مرغ موردنیاز باشد. روش کار آن‌ها کمی مشابه با فرهایی است که دارای سیستم کانوکشن یا گردش هوا هستند و باعث می‌شود سطح تکه‌های مرغ ترد شده و داخل آن‌ها در حین پخته شدن، نرم و آب‌دار باقی بماند. سبدهای سوراخ‌دار این دستگاه سبب می‌شود تا هوای داغ به‌خوبی به همه قسمت‌های مرغ برسد.

مرغ سوخاری

مکانیسم سرخ شدن مرغ سوخاری

هوا توسط المنت‌های حرارتی موجود گرم شده و با استفاده از فن دستگاه درون محفظه به گردش درمی‌آید. این جریان هوای داغ که سرعت زیادی دارد با سطح چرب مرغ‌ها تماس پیدا کرده و باعث سرخ شدن و کریپسی شدن سطح آن‌ها می‌شود این جریان می‌تواند قطرات روغن را نیز همراه با خود درون محفظه دستگاه به حرکت دربیاورد. مقداری از جریان هوا نیز از دریچه‌های دستگاه خارج می‌شود تا سبب ایجاد بوی نامطبوع هنگام پخت نشود؛ بنابراین با توجه به دمای بالای جریان هوا، تکه‌های مرغ خیلی کامل و سریع پخته شده و سطح آن‌ها سوخاری می‌شود. از طرفی روغن روی سطح که مقدار بسیار کمی دارد، فرصت نمی‌کند که به داخل بافت مرغ جذب شود. این مرغ‌های سوخاری کم‌روغن برای افرادی که محدودیت مصرف چربی دارند بسیار مناسب هستند.

چرا سرخ کن بدون روغن فیلیپس بخریم؟

فیلیپس نامی آشنا و قابل‌اعتماد در زمینه لوازم برقی آشپزخانه است و سرخ‌کن فیلیپس ازجمله دستگاه‌های تولید این شرکت است که در ایران نیز بسیار شناخته‌شده و پرطرفدار است. تفاوت طرز تهیه مرغ سوخاری در سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس با دیگر برندها در مواردی مانند تنظیمات مربوطه، مقدار روغن مورداستفاده و زمان پخت یا سرخ کردن است. معمولاً مدل‌های دستگاه فیلیپس طوری هستند که می‌توان تکه‌های درشت مرغ و یا حتی مرغ کامل (با ابعاد مناسب) را در آن سوخاری کرد. به‌طورمعمول درب آن‌ها به‌صورت کشویی از پهلو باز می‌شود.

شما می‌توانید انواع سرخ کن بدون روغن فیلیپس را به‌راحتی و با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

مرغ سوخاری

نکات مهم در تهیه مرغ سوخاری

باید دقت کرد که اندازه تکه‌های مرغ حتی‌الامکان یکنواخت بوده و دما و زمان کارکرد دستگاه متناسب با این ابعاد و هم‌چنین مقدار آن‌ها تنظیم شود. اضافه کردن بیش‌ازاندازه روغن در این دستگاه‌ها موجب نخواهد شد که سرخ شدن مطابق با حالت معمولی انجام شود پس نباید مقدار اضافه‌ای روغن استفاده کرد. باید دقت کرد هدف اصلی در هنگام استفاده از این نوع دستگاه سلامتی و کاهش مصرف چربی و روغن و حفظ ارزش مواد غذایی است و بهتر است انتظار یک مرغ سوخاری با طعمی که در فست فودها و رستوران‌ها تجربه کرده اید را نداشته باشید چراکه درهرصورت کمی متفاوت با آن خواهد بود.

ویژگی‌ها و تنظیمات دستگاه برای تهیه مرغ سوخاری

کار کردن و انجام تنظیمات با این دستگاه‌ها بسیار آسان است. ابتدا باید تنظیمات دمایی موردنیاز و متناسب برای پخت و سرخ شدن مرغ‌ها را انجام داد. به‌طورمعمول این دستگاه‌ها دارای تایمر هستند بنابراین بهتر است از آن استفاده شود تا مرغ‌ها را به‌موقع از دستگاه خارج کرده و از خشک شدن بیش‌ازحد آن‌ها جلوگیری به عمل آید. برای خارج کردن مرغ‌ها می‌توان از انبر استفاده کرد. برخی از دستگاه‌ها دارای سبد سوراخ‌دار هستند که بهتر است مرغ‌ها را در این سبدها قرار دهید. آنچه موردتوجه است این است که این دستگاه‌ها حدود ۸۰ درصد در مصرف روغن صرفه‌جویی می‌کنند. پس از استفاده از دستگاه معمولاً اکثر قطعات کاربردی آن را می‌توان جدا کرد و به کمک ماشین ظرف‌شویی شست‌وشو را انجام داد.

آموزش تهیه مرغ سوخاری با سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس

۱. دوشاخه دستگاه را به پریز برق وصل کنید.

۲. دکمه روشن/ خاموش را فشار دهید.

۳. برای تغییر تنظیمات از پیش تعیین‌شده، صفحه QuickControl (واقع در قسمت جلوی دستگاه) را به تنظیمات دلخواه برگردانید. برای تائید تنظیمات دوباره روی QuickControl فشار دهید. در این حالت نشانگر زمان پخت بر روی صفحه چشمک می‌زند.

۴. برای تغییر زمان پخت نیز با استفاده از QuickControl می‌توانید تنظیمات دلخواه را انجام دهید و برای تائید، دوباره آن را فشار دهید. زمان موردنیاز برای سرخ کردن هر نوع ماده غذایی متفاوت است و می‌توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه که طرز استفاده از سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس را به‌خوبی توضیح داده است با توجه به نوع ماده غذایی و حجم آن تنظیمات مربوطه که شامل دما و زمان است را پیدا کنید.

۵. دستگاه پس از تائید زمان پخت، شروع به کار می‌کند.

شما می‌توانید انواع سرخ کن بدون روغن فیلیپس را به‌راحتی و با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*