جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه، کدام را بخریم؟

جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه

اکثر افرادی که قصد خریدن جاروبرقی را دارند نمی‌دانند بین خرید جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه کدام را باید انتخاب کنند. انتخاب جاروبرقی مناسب به اهداف و میزان کارکردی که شما از جاروبرقی انتظار دارید بستگی دارد. در این مطلب از وبلاگ المارکت به بررسی تفاوت‌های بین این دو نوع جاروبرقی می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

مقدمه

 اینکه چه نوع جاروبرقی برای خانه‌تان انتخاب کنید، تصمیمی است که کاملاً به شما مربوط می‌شود. امروزه انواع مختلفی از جاروبرقی ازلحاظ نوع طراحی، ویژگی‌ها و عملکرد آن‌ها در بازار موجود است که انتخاب را کمی سخت می‌کند.

جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه
جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که مشتریان معمولاً قبل از خرید جاروبرقی در نظر می‌گیرند، کیسه دار یا بدون کیسه بودن جاروبرقی است. هرکدام از این مدل‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید جاروبرقی، با ویژگی‌های هرکدام بیشتر آشنا شوید و صرفاً گفته فروشنده معیار انتخابتان نباشد که درنهایت بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. هر دو نوع جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه دارای قدرت مکندگی و امکانات مشابهی هستند ولی در شیوه انباشت، محل نگهداری و نوع جمع‌آوری زباله و تخلیه با هم متفاوت می‌باشند.

شما می‌توانید انواع جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه را از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

اگر بخواهیم به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح بدهم باید بگویم که به‌طورکلی جاروبرقی‌ به دو دسته جاروبرقی کیسه‌ دار و بدون کیسه تقسیم می‌شود. اینکه کدام مدل برای خانه شما مناسب است و به‌اصطلاح کارتان را راه می‌اندازد نیاز به کمی مطالعه و بررسی دارد. آشنایی بیشتر با نقاط قوت و ضعف جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه، به شما کمک خواهد کرد که بهترین نوعی که می‌خواهید را بخرید.

معایب و مزایای جاروبرقی بدون کیسه

بااینکه جاروبرقی‌های بدون کیسه نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر محبوبیت کمتری دارند، تقاضا برای این مدل جاروها روزبه‌روز بیشتر می‌شود. بیشتر جاروبرقی‌های بدون کیسه از تکنولوژی سیکلونیک برخوردارند. به‌این‌ترتیب که چرخش هوا با سرعت‌بالا داخل جارو باعث می‌شود که ذرات ریز و گردوغبار از ذرات درشت‌تر جدا شوند.

جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه

چرخش هوایی که به خاطر مکش قوی جاروبرقی ایجاد می‌شود، گردوغبار و ذرات را داخل یک محفظه جمع‌آوری می‌کند و زمانی که پر شد می‌توانید محفظه را جدا، تمیزکاری و دوباره نصب کنید. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های جاروبرقی‌ بدون کیسه صرفه‌جویی در وقت و هزینه برای خرید کیسه‌های جدید است.

بعلاوه این مدل به محیط‌زیست کمک می‌کند تا کیسه‌های کمتری استفاده و زباله کمتری تولید شود. مزیت دیگری که اکثر افراد آن را ترجیح می‌دهند، امکان دیدن گردوغبار و ذراتی است که هنگام جارو کشیدن داخل محفظه جمع می‌شود. جاروبرقی‌ بدون کیسه غالباً یک محفظه جمع‌آوری شفاف دارند که امکان مشاهده آسان توسط کاربر از پاک کردن خانه از گردوغبار را فراهم می‌کند.

برای برخی افراد دیدن گردوغبار داخل مخزن هنگام جارو کشیدن احساس اطمینانی می‌دهد که کارهای خود در تمیزکاری را به‌خوبی انجام می‌دهند. جاروبرقی‌ بدون کیسه روی مخزن شفاف خود یک خط مقیاس دارند که نشان می‌دهد زمانی که حجم زباله داخل مخزن به آن خط برسد باید تخلیه شود.

مزیت دیگری که این جاروبرقی‌ها دارند زمانی هست که به‌اشتباه یک شی کوچک را داخل جارو کشیدیم و باید آن را خارج کنیم. این کار در جاروبرقی‌ بدون کیسه خیلی راحت‌تر از نوع دیگر انجام می‌شود.

شما می‌توانید انواع جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه را از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

درحالی‌که بسیاری از کسانی که جاروبرقی بدون کیسه‌ دارند، خیلی هم از آن تعریف می‌کنند، بازهم یکسری معایب می‌توان برای آن نام برد. جاروبرقی‌های بدون کیسه شرایط بسیاری خاصی برای نگهداری نیاز دارند.

یکی از معایبی که می‌توان نام برد سخت بودن تمیزکاری و خالی کردن مخزن این نوع جاروبرقی است. مدل‌های جدیدتر این نوع جاروبرقی، طراحی ساده‌تری دارند اما بازهم نیاز به تخلیه مخزن هست که این باعث می‌شود گردوغبار و ذرات به‌راحتی به اطراف پراکنده بشود. حتی گاهی کاربر در معرض میکروارگانیسم‌ها و ذرات حساسیت‌زا قرار می‌گیرند.

در جاروبرقی‌های بدون کیسه اغلب یک فیلتر وجود دارد که باید مرتباً شسته و خشک شود یا فیلتر جدیدی جایگزین آن شود تا دستگاه به‌خوبی کار کند. همین‌طور شستشو و خشک‌کردن مرتب سایر قسمت‌ها مانند مخزن آن‌ها وقت‌گیر و سخت است.

حتی با نصب فیلتر تمیز و نو، بازهم جاروبرقی‌های بدون کیسه ذرات گردوغبار بیشتری نسبت به انواع کیسه‌دار در هوا پخش می‌کنند. مورد آخر اینکه خرید جاروبرقی‌های بدون کیسه گران‌تر از جاروبرقی‌های کیسه‌دار است.

معایب و مزایای جاروبرقی کیسه دار

در جاروبرقی کیسه دار، نیازی نیست که به‌طور مداوم فیلتر یا مخزن را تمیز کرده و شستشو نمایید. این در حالی است که مخزن و فیلتر جاروهای بدون کیسه می‌بایست به‌صورت مرتب شستشو و تمیز گردد. لذا می‌توان گفت که در جاروهای کیسه دار، مسائل بهداشتی به میزان بسیار بالایی در مقایسه با مدل‌های بدون کیسه رعایت می‌شود. هر دو نوع جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه دارای فیلتر می‌باشند. وظیفه این فیلتر، جلوگیری از ورود گردوغبار نرم و ریزِ مکش شده به مخزن است. این فیلتر در مدل‌های کیسه دار در مقایسه با مدل‌های بدون کیسه بهتر عمل می‌کند.

جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه

برای افراد مبتلا به آلرژی، خرید جاروبرقی کیسه دار پیشنهاد می‌شود، چراکه به علت بسته بودن این کیسه‌ها، گردوخاک و ذرات معلق آلاینده مکش شده به‌خوبی در داخل کیسه قرار می‌گیرد و احتمال این‌که بتواند دوباره به هوا برگردد، بسیار کم است. این در حالی است که جاروبرقی‌های بدون کیسه می‌توانند برای سلامت افراد به‌خصوص افراد مبتلا به آلرژی و آسم، مشکل‌ساز باشند.

شما می‌توانید انواع جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه را از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

در جاروبرقی کیسه دار، اگر به هر دلیل کیسه دستگاه خراب یا تمام شود نیاز دارید تا کیسه جدید و بخصوص متناسب با جاروبرقی سامسونگ، جاروبرقی ال‌جی و یا هر برند و مدل دیگری را خریداری نمایید. خرید هر کیسه نیازمند صرف هزینه است که قیمت هر کیسه نیز با توجه به مدل جاروبرقی که از آن استفاده می‌کنید، متفاوت است. این در حالی است که در جاروبرقی‌های بدون کیسه، نیاز به صرف هزینه برای خرید کیسه نیست. شفاف بودن مخزن مدل‌های بدون پاکت باعث می‌شود تا به‌راحتی بتوانید از پُر یا خالی بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید. با نگاه کردن به مخزن دستگاه، به‌راحتی می‌توانید متوجه شوید که دستگاهتان به‌خوبی کار می‌کند یا خیر. همچنین اگر شیء باارزشی توسط دستگاه مکیده شده باشد، متوجه آن خواهید شد. این در حالی است که در جاروبرقی کیسه دار، به این راحتی متوجه این موضوع نمی‌شوید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*