خرید جاروبرقی بدون کیسه چه مزایا و معایبی دارد؟

خرید جاروبرقی بدون کیسه

چه بدانیم و چه نه، محیط پیرامون در روحیه و عملکرد ما تاثیر به سزایی دارد و داشتن یک جاروبرقی برای پاکیزه ساختن محیط، از لازمه‌های هر مکان از قبیل خانه، محل کار و..‌ است. با اینکه تنها یک قرن از ساخت اولین جاروبرقی توسط والتر گریفیث می‌گذرد، وقتی برای خرید جاروبرقی بدون کیسه مراجعه می‌کنید، هزاران هزار مدل گوناگون پیش رویتان قرار می‌گیرد که انتخاب مناسب‌ترین مدل را دشوارتر می‌سازد.

یکی از تفاوت‌های اصلی ظاهری و عملکردی جاروبرقی‌ها، تفاوت در روش جمع‌آوری، انباشت و تخلیه زباله‌ها و گرد و غبار است. و این همواره از سوالات رایج مشتریان بوده که کدام یک از جاروبرقی‌های کیسه‌دار و بدون کیسه بهتر هستند؟ خرید جاروبرقی بدون کیسه چه مزایا و معایبی دارد؟ اگر در موقعیت انتخاب و خرید جاروبرقی قرار دارید، توصیه می‌شود با توجه به قیمت جاروبرقی بدون کیسه و کیسه‌دار، ابتدا قوی‌ترین جاروبرقی‌های ممکن از هر دو نوع را انتخاب کنید. و سپس با خاطری آسوده از دوام، قدرت مکش و ملاک‌های ظاهری و کارکردی، در مورد نوع کیسه تصمیم بگیرید. چراکه قدرت مکش و عمر جاروبرقی در اولویت اول انتخاب قرار دارد و دو نوع جاروبرقی کیسه‌دار و بدون کیسه، جز در موارد جزیی چندان تفاوتی نخواهند داشت.

خرید جاروبرقی بدون کیسه

خرید جاروبرقی بدون کیسه یا کیسه‌دار؟

درحقیقت پاسخ این سوال رایج و پرتکرار، کاملا به شما بستگی دارد. جاروبرقی کیسه‌دار، نوعی پاکت یا کیسه از جنس پارچه، کاغذ یا پلیمر دارد که از طریق درپوشی در جلو با محیط خارج از جاروبرقی ارتباط پیدا می‌کند و زباله‌ها و گردوغبار را در خود نگه می‌دارد و جاروبرقی بدون کیسه (که از جاروبرقی کیسه‌دار قدیمی‌تر است)، نوعی مخزن یا محفظه اختصاصی برای جمع‌آوری زباله‌ها دارد. با توجه به تفاوت‌های این دو جاروبرقی از لحاظ ساختاری و عملکردی، و تاثیری که بر سلامت و پاکیزگی محیط می‌گذارند، در ادامه مقایسه جامع و کاربردی از این دو جاروبرقی خواهیم داشت که شما را در انتخاب بهتر کمک می‌کند و ببینید آیا خرید جاروبرقی بدون کیسه برای شما مناسب است یا خیر.

خرید جاروبرقی بدون کیسه

مزایا و معایب خرید جاروبرقی بدون کیسه

مزایای خرید جاروبرقی بدون کیسه

  1. اولین مزیت خرید جاروبرقی بدون کیسه این است که در هر بار جاروبرقی زدن نیازی به تعویض یا شستشوی کیسه نخواهد بود و تنها با تخلیه مخزن شفاف دستگاه می‌توانید، دستگاه را آماده استفاده دوباره کنید. توجه داشته باشید که در جاروبرقی‌های کیسه‌دار، با توجه به جنس کیسه (کاغذ، پلاستیک یا پارجه) باید پس از چند بار استفاده کیسه را بشویید یا تعویض کنید که این می‌تواند کاری خسته کننده باشد.
  2. داشتن مخزنی عمدتا شفاف در بیرون جاروبرقی کمک می‌کند، به راحتی از کارکرد صحیح دستگاه اطمینان حاصل کنید و همچنین زمانی که مخزن پر می‌شود، از این موضوع مطلع شوید. این درحالی است که در جاروبرقی‌های کیسه‌دار از آنجایی که کیسه درون دستگاه قرار می‌گیرد، مجبور هستید مادام کیسه را چک کنید که پر نشود و اگر لحظه‌ای از آن غافل شوید و کیسه پر شده باشد، فاجعه بدی در انتظارتان خواهد بود!
  3. قیمت جاروبرقی بدون کیسه به عوامل متعددی بستگی دارد و نمی‌توان آن را با جاروبرقی کیسه‌دار مورد قیاس قرار داد. اما از لحاظ هزینه‌های جانبی، جاروبرقی بدون کیسه صرفه اقتصادی بیشتری دارد. چرا که با وجود مخزن، نیازی به تعویض مداوم کیسه نخواهد داشت و اینگونه از بسیاری هزینه‌ها می‌کاهد.
  4. وقتی جاروبرقی از یک محفظه دائمی برای جمع‌آوری زباله‌ها و گردوغبار استفاده کند، جدای از زباله‌ها، پلاستیک و کاغذی وارد محیط زیست نخواهد شد. درحالیکه جاروبرقی کیسه‌دار در هر بار استفاده و تعویض کیسه، یک زباله ماندگار جدید را روانه محیط زیست می‌کند!
  5. ورود شیشه یا اجسام تیز به جاروبرقی کیسه‌دار، می‌تواند باعث پارگی کیسه و پخش شدن گردوخاک در محفظه داخلی جاروبرقی شود. در حالی که در جاروبرقی بدون کیسه چنین احتمالی وجود ندارد.

معایب خرید جاروبرقی بدون کیسه

  1. اگر چه استفاده از کیسه یا پاکت برای جاروبرقی از لحاظ اقتصادی و زیستی به‌صرفه و مناسب نمی‌باشد. اما یکی از مزایای جاروبرقی کیسه‌دار نسبت به بدون کیسه، این است که تخلیه آسان و سالمی دارد. هرطور هم که حساب کنیم، دور انداختن یا تخلیه کیسه جاروبرقی بسیار راحت‌تر از مخزن است و وقتی مخزن جاروبرقی تخلیه می‌شود، ناچارا ذرات زیادی از گردوغبار را وارد محیط می‌کند که این برای سلامت افراد خطرآفرین است.
  2. استفاده از جاروبرقی‌های بدون کیسه به دلایلی که پیش‌تر ذکر شد، برای افراد دارای مشکلات تنفسی اعم از آسم و آلرژی ایمن نیست. پس از هر بار جاروبرقی کشیدن، مواد حساسیت‌زا درون محفظه باقی می‌مانند و در هنگام تخلیه موجب آزار فرد می‌شوند.
  3. تخلیه مخزن جاروبرقی بدون کیسه به مراتب دشوارتر از تخلیه یا تعویض کیسه جاروبرقی کیسه‌دار است. این کار باید با مهارت کافی انجام شود و لحظه‌ای غفلت در آن، برابر است با پراکندگی گردوغبارها به داخل خانه و نیاز به جارو کشیدن دوباره!
  4. فیلتر هوا در جاروبرقی کیسه‌دار بهتر از جاروبرقی بدون کیسه عمل می‌کند و این از معایب بزرگ خرید جاروبرقی بدون کیسه است که احتمال بازگشت گردوغبار جمع شده به محیط بیرون جاروبرقی را افزایش می‌دهد!
  5. جارو کشیدن با جاروبرقی بدون کیسه می‌تواند انرژی و وقت زیادی را از شما سلب کند. جاروبرقی بدون کیسه مخزن و فیلتر هوا را مستقیما در معرض گردوغبار قرار می‌دهد. در حالی که پاکت و فیلتر در جاروبرقی کیسه‌دار چنین حالتی نداشته و به صورت غیر مستقیم، در جمع‌آوری گردوخاک نقش دارند. از این رو پس از هر بار جاروبرقی کشیدن با جاروبرقی بدون کیسه مجبور هستید مخزن آن را بشویید که این کار بسیار زمان‌بر است.
  6. به دلیل تماس مستقیم فیلتر هوا با گردوغبار، در جاروبرقی بدون کیسه عمر مفید فیلتر بسیار کمتر از جاروبرقی کیسه‌دار خواهد بود.
خرید جاروبرقی بدون کیسه

سخن پایانی

در انتخاب لوازم برقی خانه از جمله جاروبرقی، اگر اطلاعاتی در مورد جزئیات وسایل نداشته باشیم، کار بسیار سخت و پیچیده خواهد بود. با توجه به تنوع بی‌حدومرز محصولات بازار هوشمندانه است پیش از اقدام به خرید، با دقت و حوصله به تحقیق کافی در این زمینه بپردازیم تا دچار انتخاب اشتباه نشویم. اگر شما به گرد و غبار حساس هستید خرید جاروبرقی بدون کیسه به شما پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است به سراغ جاروبرقی‌های کیسه‌دار بروید. اما اگر فضای خانه شما بزرگ است و با تعویض کیسه به صورت مکرر مشکل دارید، خرید جاروبرقی بدون کیسه گزینه مناسبی برای شما می‌تواند باشد

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

جارو و زمین‌شوی برقی بیسل 1713
جارو و زمین‌شوی برقی بیسل 1713
تخفیف
۲۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان 24,000,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*