راهنمای خرید چرخ خیاطی مناسب

خرید چرخ خیاطی مناسب

همه کسانی که در حال یادگیری خیاطی هستند یا خیاطی را به شکل آماتور یا حرفه‌ای دنبال می‌کنند، چالشی بزرگی تحت عنوان انتخاب و خرید چرخ خیاطی مناسب را پیشروی خود خواهند داشت. حتماً شما تابه‌حال با چندین چرخ‌خیاطی کار کرده‌اید؛ اما نمی‌دانید که کدام یک از این چرخ‌خیاطی‌ها برای شما کارایی مطلوبی دارند یا از میان گزینه‌های موجود در بازار باید کدام یک را خریداری کنید. در این مطلب از بلاگ المارکت قصد داریم به بررسی راهنمای انتخاب چرخ خیاطی مناسب بپردازیم و از شما بخواهیم تا چند پرسش را پاسخ دهید تا بتوانید به‌راحتی خرید چرخ خیاطی مناسب را انجام دهید. بنابراین اگر قصد انتخاب و خرید چرخ خیاطی را دارید، پیشنهاد می‌شود تا پایان راهنمای انتخاب چرخ خیاطی همراه ما باشید.

گام به گام تا خرید چرخ خیاطی مناسب

اگر نگاهی به گزینه‌های موجود در بازار بیندازید، با چندین چرخ‌خیاطی از برندهای مختلف مواجه می‌شوید که اغلب آن‌ها مشابه یکدیگر هستند و انتخاب را برای شما دشوار می‌کنند، مخصوصا برای خرید اولی‌ها. اما بررسی پرسش‌های زیر می‌تواند برای شما راهگشا باشد. در این بخش ما با ارائه چند پرسش به شما، می‌خواهیم در ذهن خود به این پرسش‌ها پاسخ دهید تا راهنمای شما در خرید چرخ خیاطی مناسب باشد. بنابراین این پرسش‌ها در ذهن خود پاسخ دهید و با مطالعه راهنمای ما، تصمیم خود برای خرید چرخ خیاطی مناسب را اتخاد کنید.

خرید چرخ خیاطی مناسب

قصد دوختن چه چیزی را دارید؟

مهم‌ترین و اساسی‌ترین پرسش در زمینه خرید چرخ‌ خیاطی مناسب، این پرسش است؛ “چی میخوام بدوزم؟”. پاسخ این پرسش تعیین‌کننده میزان استفاده شما از این دستگاه است و به‌طبع پاسخ آن می‌توانید نوع، برند و بازه قیمتی چرخ‌خیاطی را تعیین کند. اگر پاسخ شما به این پرسش این است که قصد دارید یک روتختی یا یک لباس بدوزید، قطعاً نیاز شما نسبت به کسی که قصد تأسیس یک کارگاه خیاطی یا قصد تأسیس یک کسب‌وکار خانگی را دارد، متفاوت خواهد بود.

برخی از افراد نیز قصد خرید یک چرخ‌خیاطی اولیه را دارند که با آن کار خیاطی را یاد بگیرند و سپس سراغ خرید‌ چرخ‌خیاطی‌های حرفه‌ای‌تری بروند. این چرخ‌خیاطی‌ها تا مدت کوتاهی می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند و پس از آن، می‌توانید آن‌ها را نگه دارید تا شاید در زمان‌های اضطراری و خراب‌شدن چرخ‌خیاطی اصلی به کار شما بیاید. قیمت این دسته از چرخ‌خیاطی‌ها پایین است و حتی از لمس‌ بدنه آن‌ها نیز خواهید فهمید که دوام و کاربرد زیادی نخواهند داشت.

برخی دیگر از افراد نیز خواهان خرید یک چرخ‌خیاطی با ویژگی‌های حرفه‌ای هستند و سراغ خرید چرخ‌های کامپیوتری می‌روند. این چرخ‌خیاطی‌ها دارای چراغ، صداها و ویژگی‌های مختلف و از پیش‌ تنظیم‌شده‌ای هستند که کار خیاطان را بسیاری راحت می‌کنند. شیب یادگیری افراد با استفاده از این چرخ‌خیاطی‌ها تندتر می‌شود کار باکیفیت‌تری را نیز می‌توانند ارائه دهند. البته باید توجه داشته باشید که اگر برای انجام شغل خیاطی حرفه‌ای مصمم نیستید، اصلاً سمت خرید این دسته از چرخ‌خیاطی‌ها نروید. شاید شما در هیچ‌کدام یک از این دو گروه قرار نگیرید و نیاز شما چیزی میان این دو دسته باشد، در این صورت باید ویژگی‌های چرخ‌خیاطی‌های متوسط بازار را بررسی کنید و گزینه مناسب را انتخاب کنید.

آیا به دنبال تعویض چرخ‌خیاطی خود هستید یا قصد خرید اولین چرخ‌خیاطی را دارید؟

دومین پرسش از راهنمای خرید چرخ خیاطی مناسب، این است که آیا در حال انتخاب اولین چرخ‌خیاطی خود هستید یا قبلاً چرخ‌خیاطی داشته‌اید. اگر قصد تعویض چرخ‌خیاطی خود را دارید، باید ببینید که آیا از سطح چرخ‌خیاطی قبلی خود راضی بوده‌اید یا می‌خواهید سطح چرخ‌خیاطی خود را ارتقا دهید. اگر این اولین چرخ‌خیاطی است که قصد خرید آن را دارید، این انتخاب برای شما سخت‌تر خواهد بود. برخی از افراد هیچ ایده‌ای در مورد خرید چرخ خیاطی ندارند و برخی نیز در انتخاب ویژگی‌های چرخ‌خیاطی خود دچار وسواس شده‌اند. در بخش‌های بعدی می‌توانید تصویرسازی خود از خرید چرخ خیاطی مناسب را انجام دهید و دست به انتخاب بزنید.

خرید چرخ خیاطی مناسب

بودجه شما چقدر است؟

 اگر نگاهی به قیمت چرخ‌خیاطی‌های موجود در بازار بیندازید، بازه قیمت گسترده‌ای را خواهید داد. بازه قیمت چرخ‌خیاطی از سه میلیون تومان شروع می‌شود و به قیمت سی الی چهل میلیون تومان می‌رسد. بدیهی است که هر چه مبلغ بیشتری را بپردازید، چرخ‌خیاطی باکیفیت‌تری را می‌توانید خریداری کنید. باید در بخش قبلی میزان نیاز خود به دوخت‌ودوز را تعیین کنید و نسبت به آن بودجه مناسبی را فراهم سازید. برای استفاده‌های خانگی و مصرف چند دفعه در ماه، می‌توانید سراغ چرخ‌خیاطی‌هایی در بازه قیمت ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان بروید و از راحتی دوخت آن‌ها لذت ببرید. اگر قصد سری‌دوزی و دوخت در ابعاد بیشتر را دارید، پیشنهاد می‌شود بودجه مناسبی را برای این خرید چرخ خیاطی مناسب در نظر بگیرید.

چه سطحی از قدرت و دوام را در چرخ‌خیاطی نیاز دارید؟

نگاه شما به چرخ‌خیاطی سرگرمی است و هرازگاهی قصد دوخت آیتم‌هایی مانند دستمال، روبالشتی و… را دارید یا قصد دوخت پارچه جین و چرم را نیز دارید؟ چرخ‌خیاطی‌هایی وجود دارد که می‌توانند هر دو کارایی را داشته باشند؛ اما بدیهی است که باید مبلغ بیشتری را برای خرید آن‌ها بپردازید. اگر قصد دوخت پارچه‌های معمولی را دارید، می‌توانید چرخ‌خیاطی با قیمت کمتر را خریداری کنید. البته باید توجه داشته باشید که موتور این دسته از چرخ‌خیاطی‌ها قدرت دوخت پارچه‌های ضخیم مانند چرم و جین را نخواهند داشت.

به چه ویژگی‌ها و انواع دوختی نیاز دارید؟

توجه داشته باشید که در حدود ۹۸ درصد از موارد خیاطی تنها از دوخت ساده، زیگزاگ و دوخت جادکمه استفاده می‌شود و نیازی به دوخت‌های تزئینی وجود ندارد. پیشنهاد می‌شود در زمینه امکانات خاص و ویژه وسواس به خرج ندهید و به دنبال چرخ‌خیاطی با تعداد دوخت‌های فانتزی بیشتر نروید. پیشنهاد می‌شود چرخ‌خیاطی با تنوع دوخت‌های تزئینی کمتر و با قدرت موتور بیشتر را به چرخ‌خیاطی‌های دارای دوخت‌های مختلف و فانتزی ترجیح دهید.

خرید چرخ خیاطی مناسب

خرید چرخ خیاطی مناسب از المارکت

پس از مطالعه راهنمای انتخاب چرخ خیاطی مناسب، حتماً حدود قیمت و شرایط چرخ‌خیاطی خود را در نظر گرفته‌اید و تقریباً در ذهن خود چرخ‌خیاطی مدنظر خود را تصور کرده‌اید. در حال حاضر می‌توانید به بخش فروشگاهی وب‌سایت المارکت مراجعه کنید و چرخ‌خیاطی‌ها از برندهای مختلف مانند جانتک و ژانومه، کاچیران و… را بررسی کنید. پس از بررسی و مشاهده قدرت ، قیمت، ویژگی‌ها و امکانات دستگاه‌ها می‌توانید دست به انتخاب محصول مناسب بزنید. در پایان تنها کافی است با چند کلیک و پرداخت، خرید چرخ خیاطی مناسب را نهایی کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*