مزایا و معایب خرید رادیاتور برقی

خرید رادیاتور برقی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که هنگام فرا رسیدن فصول سرد سال لازم است انجام شود، تجهیز کردن خانه و محل کار به یک سیستم گرمایشی مناسب است. سیستم‌های گرمایشی گوناگونی در بازار موجود است که از منابع مختلف انرژی برای تولید گرما استفاده می‌کنند. شوفاژ‌های برقی یکی از پیشرفته‌ترین و به روز‌ترین سیستم‌های گرمایشی هستند که با مصرف انرژی الکتریکی، محیطی گرم و لذت بخش برای شما به ارمغان می‌آورند. هر سیستم گرمایشی مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارد و بهتر است قبل از اقدام به خرید رادیاتور برقی، آن را از تمامی جهات بررسی کنید تا مناسب‌ترین محصول را تهیه کنید. ما در این مطلب از المارکت قصد داریم به بررسی مزایا و معایب خرید رادیاتور‌ برقی بپردازیم.

رادیاتور برقی چیست؟

رادیاتور یا شوفاژ برقی گروهی از سیستم‌های گرمایشی هستند که انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می‌کنند. طراحی این رادیاتور‌ها مشابه طراحی رادیاتور‌های معمولی است اما رادیاتور‌های برقی نیازی به پکیج و لوله کشی ندارند و مستقیما به پریز برق متصل می‌شوند. به علاوه مایع سیال در رادیاتور‌های برقی نوعی روغن مخصوص است که نیازی به تعویض و هواگیری ندارد. حالا که با شوفاژ برقی آشنا شدیم به سراغ مزایا و معایب خرید رادیاتور برقی می‌رویم.

مزایا و معایب خرید شوفاژ برقی

بررسی مزایای شوفاژ برقی

روغن دائمی دستگاه

مایع سیال رادیاتور برقی روغنی است که در برخورد با المنت‌ها گرم شده و با جریان همرفت گرما را به پره‌های رادیاتور منتقل می‌کند. این روغن نیازی به تعویض یا هواگیری ندارد و می‌تواند تا مدتی طولانی پس از خاموش کردن دستگاه، گرما را در خود نگه دارد. به همین خاطر با خرید رادیاتور برقی از هواگیری خلاص خواهید شد.

خرید رادیاتور برقی و شوفاژ برقی

سازگاری با محیط زیست

همان‌طور که گفتیم این محصولات از انرژی الکتریکی که یکی از پاک‌ترین انواع انرژی است استفاده می‌کنند و بر خلاف سایر سیستم‌های گرمایشی نیازی به سوخت‌های گازی و نفتی ندارند. میزان گاز‌های گلخانه‌ای این سیستم گرمایشی بسیار اندک بوده علاوه بر آن این محصولات هیچ‌گونه مونوکسید کربنی وارد جو نمی‌کنند. شما با خرید رادیاتور برقی قطعا به محیط زیست کمک کرده‌اید.

نصب آسان و قابلیت جا‌به‌جایی

شوفاژ‌های برقی برای نصب به لوله‌کشی مخصوص یا لوله‌ی بخاری احتیاج نداشته و تنها به یک پریز برق با ولتاژ بالا نیاز دارند. همچنین بر خلاف بخاری‌های گازی و شوفاژ‌های معمولی شما می‌توانید به راحتی این محصولات را جابه‌جا کرده و از اتاقی به اتاق دیگر انتقال دهید و در پایان فصول سرد نیز به سادگی آن‌ها را جمع کنید. پس قبل از اقدام به خرید رادیاتور برقی حتما بررسی کنید که آیا جا‌به‌جایی این محصول برای شما از اولویت برخوردار است یا نه.

سرویس و نگه‌داری ارزان

قیمت سرویس کردن و نگه‌داری از این سیستم‌ها به مراتب ارزان‌تر از بخاری‌های برقی و گازی است.

تنوع در اندازه

اندازه یا همان تعداد پره‌ها اهمیت بسیاری در میزان گرمای تولید شده دارد. در بازار انواع رادیاتور‌های برقی در سایز‌های مختلف وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به متراژ محلی که قرار است رادیاتور را در آن قرار دهید، نسبت به خرید رادیاتور برقی مد نظر خود اقدام کنید. اما بخاری‌ها معمولا در دو یا سه سایز ثابت تولید می‌شوند.

بررسی معایب شوفاژ برقی

می‌دانیم که هر محصولی در کنار مزیت‌هایش، معایبی نیز دارد و هیچ محصولی بی‌عیب و نقص نیست. لازم است برای خرید رادیاتور برقی در خصوص معایب آن نیز بدانید.

مصرف برق بالا

رادیاتور‌های برقی از جمله محصولات بسیار پر مصرف هستند که به برق با ولتاژ‌های بالا نیاز دارند؛ به همین خاطر بیش‌تر در مناطقی که گاز کشی نشده‌اند یا به عنوان سیستم گرمایشی کمکی در خانه‌ها استفاده می‌شوند. خرید رادیاتور برقی و استفاده از آن تنها در صورتی توجیه اقتصادی دارد که فقط برای چند ساعت روشن باشند، در غیر این‌ صورت  شما با هزینه‌ی سرسام‌آور قبض برق رو به رو می‌شوید.

نیازمند سیم‌کشی پر قدرت و جدید

شما نمی‌توانید از این محصولات در ساختمان‌هایی با سیم‌کشی قدیمی و ولتاژ برق پایین استفاده کنید. علاوه بر این بهتر است که سیم‌کشی برق رادیاتور‌های برقی جدا از سیم‌کشی برق محصولاتی مانند یخچال باشد چرا که ممکن است به سیم‌کشی‌ها فشار وارد شده و دچار آتش‌سوزی شوند.

اهمیت عایق کاری ساختمان

اگر قصد خرید شوفاژ برقی دارید حتما به عایق بودن ساختمان محل استفاده توجه کنید. قبلا هم اشاره کردیم که مصرف برق این محصولات بسیار بالاست پس برای حفظ گرمای تولید شده، عایق بودن محیط اهمیت زیادی دارد و مصرف برق را نیز کاهش می‌دهد.

خرید رادیاتور برقی

ایمنی محصول

این که شوفاژ‌های برقی محصولات ایمنی هستند یا خیر به شما بستگی دارد. هنگام استفاده از این لوازم نکات ایمنی بسیاری وجود دارد که رعایت نکردن‌شان می‌تواند منجر به آتش‌سوزی، اتصالی، سوختگی و سایر صدمات جبران‌ناپذیر شود. اگر حوصله‌ی رعایت نکات ایمنی را ندارید یا فرزند کوچک و حیوان خانگی در خانه دارید بهتر است سراغ خرید رادیاتور برقی نروید.

سخن آخر

اگر چه این محصولات دوست‌دار محیط زیست هستند اما در کشور ما هزینه‌ برق بسیار گران‌تر از هزینه‌ی سوخت‌های فسیلی است به همین خاطر از رادیاتور‌های برقی بیش‌تر به عنوان یک سیستم‌گرمایشی کمکی در روز‌های بسیار سرد زمستانی یا سیستم گرمایشی موقت در مناطقی که گاز کشی ندارند استفاده‌ می‌شود. در این مطلب از المارکت تلاش کردیم از جنبه‌های مختلف شوفاژ‌های برقی را بررسی کنیم و معایب و مزایای این محصولات را برای شما شرح دهیم. شما می‌توانید برای خرید رادیاتور‌ برقی از فروشگاه اینترنتی المارکت دیدن کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

مزایا و معایب خرید رادیاتور برقی
تخفیف
۵,۶۰۰,۰۰۰ تومان 5,200,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*