۸ تغییر دکوراسیون مناسب تابستان ۱۴۰۱

تغییر دکوراسیون تابستانی

فصل تابستان همیشه یاد آور روزهای گرم و طولانی است. روزهایی که وقت بیشتری برای ارتباط با دوستان و آشنایان داریم و ترجیح می‌دهیم عصرها را در فضای باز بگذرانیم. این یک نیاز طبیعی است چون بدن خود را با محیط اطرافش سازگار می‌کند. پس بهتر است برای لذت بردن بیشتر از روزهای تابستان دکوراسیون داخل خانه را با محیط طبیعی هماهنگ کنیم.

در این مطلب از المارکت به شما یاد می‌دهیم چطور با ۸ تغییر ساده دکوراسیون خانه‌ی خود را مناسب تابستان کنید.

ترفندهای تغییر دکوراسیون

۱. از فضای باز استفاده کنید

تغییر دکوراسیون مناسب تابستان

اگر تراس، بالکن یا حیاط دارید حتما یک میز و چند صندلی، چند گلدان و یکی دو چراغ تزئینی کوچک در آن قرار دهید تا بتوانید عصرها و شب‌ها را در فضای باز بگذرانید. اگر آپارتمان شما کوچک است و فضای باز ندارد می‌توانید این دکوراسیون را جلوی یکی از پنجره‌ها ایجاد کنید تا محیط شبیه به فضای باز شود. اگر در خانه پاسیو دارید با نورپردازی و اضافه کردن گلدان‌های با برگ بزرگ می‌توانید فضایی عالی برای تابستان ایجاد کنید. فقط فراموش نکنید که یک پنکه یا کولر هم در این محیط قرار دهید تا رطوبت موجود در فضا شما را کلافه نکند

۲. روتختی‌های تابستانی را بیرون بیاورید

جالب است که با تغییر یک ملافه،‌ حال و هوای کل اتاق عوض می‌شود و این راهکاری یکی از ساده‌ترین روش‌های تغییر دکوراسیون محسوب می‌شود. یک روتختی از جنس پارچه‌ی کتان و پنبه‌ای به رنگ‌های روشن و یا رنگ‌هایی شبیه به ساحل دریا انتخاب کنید. آبی کمرنگ، آبی آسمانی، کرم و سبز روشن رنگ‌های مناسبی برای استفاده در فصل تابستان هستند.

۳. صنایع دستی طبیعی را به خانه بیاورید

صنایع دستی مختلفی با عناصر طبیعی ساخته می‌شوند که می‌توانند حس یکپارچگی با طبیعت را برای شما ایجاد کنند. یک آویز مکرومه، یک تابلوی نقاشی یا یک ظرف دست ساز چوبی می‌تواند حال و هوای خانه را تغییر دهد و همان تغییر دکوراسیونی که در نظر داشتید را محیا کند.

۴. نور خورشید را به خانه بیاورید

تابش نور خورشید در روزهای تابستان می‌تواند گرمای شدیدی ایجاد کند به همین دلیل طبیعی است که پرده‌ها در طول روز کشیده باشند. اما با استفاده از یک چراغ خواب، آباژور یا ریسه‌های نور با نور خورشیدی و زرد می‌تواند این موضوع را جبران کند. همچنین این نور در شب‌ها محیط را دنج و دوستانه‌تر می‌کند.

۵. رایحه‌های تابستانی را در خانه جاری کنید

چند شمع معطر با رایجه‌های گرمسیری و مرکبات، چند شیشه عصاره‌ی مرکبات همراه با عصاره سوز یا عودهای مرکبات و جنگل‌های بارانی می‌توانند فضای خانه‌ی ما را در چشم بر هم زدنی پر از عطر تابستان کنند. با اینکه این کار تغییر دکوراسیون چشمگیری ندارد اما حتما امتحانش کنید.

رایجه در خانه
fresh lavender floweckground

۶. محلی برای استراحت ایجاد کنید

گوشه‌ای از خانه را با بالش‌ها و کوسن‌های نرم و رنگارنگ، به رنگ‌های گرم تابستانی، پر کنید. چند گلدان، چند شمع و چند بازی رومیزی گروهی هم در این قسمت قرار دهید. به همین راحتی محلی دنج و متفاوت برای استراحت و تفریح همراه با اعضای خانواده ایجاد کرده‌اید. بهتر است این محل را در قسمتی از خانه که باد کولر بهتر در آن جریان دارد ایجاد کنید.

۷. از پرده و رومیزی‌های تابستانی استفاده کنید

پارچه‌هایی با طرح برگ‌های سبز، لیمو یا هندوانه انتخاب کرده و برای اتاق‌های مختلف و آشپزخان با آن‌ها پرده بدوزید. همچنین پارچه‌های چهارخانه‌ی سفید و قرمز یا آبی و سفید گزینه‌ی مناسبی برای دوخت پرده و رومیزی آشپزخانه هستند. با این کار حال و هوای خانه را بیشتر از قبل تابستانی می‌کنید.

۸. سبد میوه‌ای پر از لیمو

لیموهای درشت تابستانی در اولین نگاه می‌توانند احساس خنکی را به ما منتقل کنند. یک سبد چوبی یا فلزی مدرن را پر از لیموهای سبز و زرد کنید و روی پیشخوان یا میز آشپزخانه قرار دهید. با این کار هم در زمان آشپزی لیموی تازه در دسترس دارید هم تابستان را به خانه آورده‌اید.

راهکارهای تغییر دکوراسیون

جمع‌بندی

تغییر دکوراسیون معمولا کاری هزینه‌بر است و می‌تواند فاکتورهای سنگینی را روی دست شما بگذارد. اما با کمی دقت، سلیقه و صرف وقت می‌توانید به راحتی دکوراسیون خانه را عوض کنید. مثلا برای تغییر مبلمان در فصل‌های مختلف لازم نیست تمام مبلمان را عوض کنید، با تعویض رویه‌ی کوسن‌ها تغییرات به راحتی انجام می‌شود. در این مطلب ۸ روش تغییر دکوراسیون تابستانی ارزان را به شما آموزش دادیم که امیدواریم به شما برای گذراندن روزهای تابستانی شادتر کمک کند.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*