آیا دستگاه تصفیه هوا به سلامتی ما کمک می‌کند؟

دستگاه تصفیه هوا

برای همه ما واضح است که هوایی که تنفس می‌کنیم نقش مهمی در سلامتی‌مان دارد؛ اما آیا استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا می‌تواند تأثیر مثبتی در کیفیت هوای منزل و یا اداره ما داشته باشد؟ با ما باشید تا درباره اثرات دستگاه تصفیه هوا بیشتر بدانید.

هوای داخل می‌تواند پنج برابر بیشتر از هوای بیرون دارای انواع آلودگی‌ها باشد، تهیه‌ی یک دستگاه تصفیه هوای خانگی، درست و منطقی به نظر می‌رسد؛ اما درواقع همه‌ی دستگاه‌های تصفیه‌کننده‌ی هوا لزوماً طبق وعده‌ها عمل نمی‌کنند. دستگاه تصفیه هوا با تعویض هوای قدیمی و آلوده از طریق فیلتر برای تصفیه آن و از بین بردن سموم کار می‌کند. با نصب دستگاه تصفیه هوا، درواقع می‌توانید با گردش هوای پاک، تولید سموم را کاهش دهید. با استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای باکیفیت که از فیلتر هپای مناسب استفاده می‌کند، هوای اتاق تقریباً به‌صورت کامل پاک‌سازی خواهد شد. به گزارش Consumersearch فیلتر هپا می‌تواند تا 99% آلاینده‌های موجود در محیط را جذب خود کند.

دستگاه تصفیه هوا

آیا دستگاه‌های تصفیه هوا مؤثر هستند؟

پاسخ کوتاه بله است. بااین‌حال، یک دستگاه تصفیه هوا به‌احتمال‌زیاد همه ذرات مخرب خانه شما را حذف یا خنثی نمی‌کند. این به این دلیل است که بسیاری از ذرات می‌توانند روی سطوح نرم مانند مبلمان، روتختی و موکت و همچنین سطوح سخت مانند دیوارهای شما بنشینند.

یک دستگاه تصفیه هوا ممکن است مکمل فیلتر و سایر استراتژی‌ها باشد تا به خلاص شدن از شر ذرات زیر کمک کند:

آلرژن‌ها

آلرژن‌ها موادی هستند که می‌توانند واکنش‌های ایمنی نامطلوبی را در قالب حساسیت یا آسم ایجاد کنند. گرده، شوره حیوان خانگی و کنه‌های گردوغبار از شایع‌ترین آلرژن‌های موجود در هوا هستند. دستگاه تصفیه هوا که با فیلتر HEPA کار کند بهترین راه برای دام انداختن آلرژن‌های هوایی شناخته‌شده است.

دود

دستگاه‌های تصفیه هوا مجهز به فیلتر همچنین ممکن است دود هوا را حذف کنند، ازجمله دود ناشی از آتش‌سوزی و دود تنباکو. بااین‌حال، دستگاه‌های تصفیه هوا نمی‌توانند بوی دود را به‌طور کامل از بین ببرند و ممکن است علی‌رغم استفاده از آن‌ها هنوز هم لکه‌های دود روی دیوارها و سقف‌ها وجود داشته باشد. ترک سیگار بر فیلتر کردن هوای پر از دود ترجیح داده می‌شود. یک منبع معتبر در مورد دستگاه‌های تصفیه هوا نشان داد که این دستگاه‌ها در حذف نیکوتین از هوای داخل خانه کار چندانی نمی‌کنند.

سموم داخل ساختمان

نه‌تنها ممکن است خانه شما منبع آلرژن‌ها و کپک‌های هوایی باشد، بلکه ممکن است منبعی برای سموم داخل خانه از محصولات تمیزکننده، محصولات مراقبت شخصی و موارد دیگر باشد. وقتی این ذرات در هوا زندگی می‌کنند، می‌توانند برای بدن شما مضر باشند. دستگاه‌های تصفیه هوا همچنین ممکن است سموم داخل خانه را به دام بیندازند، اما بهترین راه برای دفع سموم در خانه این است که در وهله اول استفاده از آن‌ها را کاهش دهید.

کربن دی اکسید در هوای خانه

تنفس اکسیژن و بازدم کربن دی اکسید در بدن ما کاملا طبیعی است. اما زمانی که در روزهای آلوده امکان باز کردن درها و پنجره‌ها وجود ندارد، مقدار کربن دی اکسید در هوای خانه زیاد می‌شود.

تنفس مقدار زیاد کربن دی‌ اکسید می‌تواند باعث تنگی نفس، سردرد، سرگیجه، ضعف، از دست دادن توانایی‌های ذهنی، بیهوشی، حالت تهوع، افزایش ضربان قلب و فشار خون، تعریق، خواب آلودگی، بیماری‌های ریوی و مشکلات بسیار دیگری شود.

استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای باکیفیت که از فیلتر هپا استفاده می‌کند، می‌تواند با حذف کربن دی اکسید عملکرد شما را در طول روز بهتر کند. بنابراین نه تنها در خانه، بلکه در فضاهای اداری هم برای حذف این آلاینده استفاده از این دستگاه لازم است.

مزایای دستگاه تصفیه هوا

درحالی‌که داروهای آلرژی و آسم می‌توانند به تسکین علائم و جلوگیری از واکنش‌ها کمک کنند، دستگاه‌های تصفیه هوا ممکن است در ابتدا منبع علائم شما را حذف کنند. پس از استفاده مداوم، این احتمال وجود دارد که واکنش‌های آلرژیک و علائم آسم کمتری را تجربه کنید.

بااین‌حال، این جایگزینی برای داروهای شما نیست و همچنان مهم است که از ذرات تشدیدکننده در وهله اول از ورود به خانه جلوگیری کنید. همیشه قبل از کاهش یا قطع هرگونه دارو با پزشک خود مشورت کنید.

درحالی‌که دستگاه‌های تصفیه هوا می‌توانند به تمیز کردن فضای داخلی خانه شما کمک کنند، اما هنگامی‌که با یک فیلتر ترکیب می‌شوند، مؤثرتر عمل می‌کنند.

اندازه تصفیه‌کننده نیز باید در نظر گرفته شود. اگر می‌خواهید هوای تمیزتری برای کل خانه خود داشته باشید، سیستم بزرگ‌تر ایده آل است. در غیر این صورت، ممکن است برای هر اتاق به چند دستگاه تصفیه کوچک یا قابل حمل نیاز داشته باشید.

باوجود مزایای بالقوه آن‌ها، اگر شما اقدامات دیگری را برای ایجاد هوای تمیز در خانه خود انجام ندهید، تصفیه‌کننده هوا بیهوده است. آن‌ها فقط ذرات موجود در هوا را حذف می‌کنند، اما هنگامی‌که این ذرات روی سطوح خانه شما قرار بگیرند کمک چندانی نخواهند کرد.

دستگاه تصفیه هوا

در نهایت استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا می‌تواند فضای خانه و محل کار شما را سالم‌تر و تازه‌تر کند.

شما انواع دستگاه تصفیه هوا را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

تصفیه هوا بلوایر Blueair Classic 480
تصفیه هوا بلوایر Blueair Classic 480
تخفیف
۳۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان 29,300,000 تومان
تصفیه هوا بلو ایر Blueair Classic 680i
تصفیه هوا بلوایر Blueair Classic 505
تخفیف
۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان 33,100,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*