آشپزی با ایرفرایر؛ تهیه پای سیب با استفاده از سرخ‌کن

آشپزی با ایرفرایر

اگر به تهیه یک میان‌وعده جذاب برای خود، خانواده و دوستانتان علاقه‌مندید، آشپزی با ایرفرایر و پخت پای سیب می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. اگر در میان لوازم آشپزخانه خود، یک ایرفرایر یا سرخ‌کن برقی دارید، می‌توانید به‌راحتی این میان‌وعده را آماده کنید. با استفاده از ایرفرایری که در گوشه آشپزخانه خود دارید، می‌توانید پای سیب‌های تک‌نفره با خمیر مشبک تهیه کنید و تحسین اطرافیانتان را برانگیزید. این شیرینی‌های جذاب تمام طعم و مزه جذاب پای سیب را در خود حفظ کرده‌اند، با این تفاوت که به شکل تک‌نفره تهیه و سرو می‌شوند و سالم هستند. شاید برای شما داستن این نکته نیز جذاب باشد که تهیه پای با ایرفرایر سریع‌تر هم انجام می‌شود و می‌توانید در مدت‌زمانی کوتاه این میان‌وعده جذاب را آماده کنید و از طعم آن لذت ببرید. اگر فکر می‌کنید تهیه پای سیب و آشپزی با ایرفرایر سخت و دشوار نیست، اصلاً نگرانی نباشید و تنها گام‌به‌گام با ما حرکت کنید. برای یادگیری تهیه پای با ایرفرایر و آشپزی با ایرفرایر یا همان سرخ‌کن برقی، تا پایان ما را همراهی کنید.

خلاصه‌ای از تهیه پای با ایرفرایر

مدت‌زمان آماده‌سازی مواد اولیه۵ دقیقه
مدت‌زمان تهیه و پخت۳۰ دقیقه
تعداد سرو دسرمناسب برای دو نفر
کالری هر بشقاب۷۵۸
آشپزی با ایرفرایر

مواد لازم برای تهیه پای با ایرفرایر

  • ۳ عدد سیب صورتی یا سیب گلاب
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر + مقداری بیشتر برای تزیین
  • ۱ قاشق چای‌خوری نشاسته ذرت
  • ½  قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده + مقداری بیشتر برای تزیین
  • ¼  پیمانه آب
  • ۱ قاشق چایخوری آبلیمو تازه
  • آرد همه‌منظوره
  • ۱ خمیر پای سرد
  • ۱ عدد تخم‌مرغ بزرگ، هم زده شده
  • سس کارامل برای تزیین (اختیاری)

طرز تهیه پای با ایرفرایر

گام اول

یک سیب صورتی یا سیب گلاب را پوست بگیرید و آن را ریز خرد کنید. سیب خردشده را به یک قابلمه منتقل کنید. به این ترکیب، نشاسته ذرت، شکر و دارچین را اضافه کنید و آن‌ها را مخلوط کنید. آب و آب‌لیمو را به این ترکیب اضافه کنید و اجاق‌گاز را با حرارت متوسط روشن کنید و صبر کنید که این ترکیب به مرحله جوش برسد. برای ۱۰ دقیقه این ترکیب را روی حرارت نگه دارید و مرتباً آن را هم بزنید.

گام دوم

در ادامه کار از آشپزی با ایرفرایر، بخش بالایی دو سیب باقی‌مانده را برش بزنید. با استفاده از یک قاشق چای‌خوری یا اسکوپ‌زن، داخل سیب‌ها را تخلیه کنید. داخل سیب‌های خالی را با مخلوط سیب پخته‌شده پر کنید.

گام سوم

در گام سوم از تهیه پای با ایرفرایر، بر روی تخته خود کمی آرد بپاشید و خمیر را با ضخامت ۳ میلی‌متر رول کنید. ۲ دایره از این رول به قطر ۱۰ سانتی‌متر را برش بزنید. هر دو برش از این دایره را به برش‌های نازک‌تر تبدیل کنید. برش‌های خمیر را بر روی هر تکه از سیب‌ها قرار دهید و لبه‌های بیرونی خمیر را به سمت داخلی سیب‌ها فشار دهید و بخش‌های اضافه خمیر را برش بزنید.

گام چهارم

در بخش آخر از آشپزی با ایرفرایر و تهیه پای با ایرفرایر، به پخت و تزیین پای سیب تک‌نفره خود می‌پردازیم. خمیر مدنظر را با تخم‌مرغ برس بزنید. بر روی آن شکر و دارچین بپاشید. سیب‌ها را داخل سبد ایرفرایر خود قرار دهید. دمای ایرفرایر را بر روی ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا پای سیب شما نرم و بخش رویه آن طلایی‌رنگ شود. مدت‌زمان لازم برای پخت پای سیب تک‌نفره در حدود ۱۴ دقیقه است. پس از تمام‌شدن این مدت‌زمان و پخت کامل پای سیب، آن را بیرون از دستگاه نگه دارید تا سرد شود. پس از سردشدن پای سیب تک‌نفره، می‌توانید با استفاده از سس کارامل آن را تزیین کنید.

گفتار پایانی

در این مطلب شما با نحوه آشپزی با ایرفرایر و تهیه پای با ایرفرایر آشنا شدید. جالب است بدانید که با استفاده از این دستگاه می‌توان غذاهای متفاوتی مانند پیتزا، انواع غذاهای سرخ‌شده، دسر، کیک و… را تهیه کرد. باتوجه‌به خوش‌طعم‌ شدن غذاهایی که با استفاده از این دستگاه طبخ می‌شود، پیشنهاد می‌شود طبخ انواع غذا با ایرفرایر را امتحان کنید. در پایان امید است که از این مطلب و تهیه پای با ایرفرایر لذت برده باشید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*