خرید جارو برقی رباتیک یا خرید جاروبرقی معمولی؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

خرید جارو برقی رباتیک

جاروبرقی از آن دسته لوازم‌خانگی است که دیگر نمی‌توانیم زندگی مدرن و امروزی خود را بدون آن‌ تصور کنیم. دیگر کمتر کسی برای نظافت کف منزل خود تنها از جاروهای دستی استفاده می‌کند و استفاده از جاروبرقی‌ها چندین سال است که به انتخابی رایج تبدیل شده است. در این سال‌ها از شروع عرضه جاروبرقی‌های معمولی می‌گذرد، شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی و لوازم نظافتی نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند که تا با بهبود عملکرد و اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید، کارکردن با جاروبرقی را برای کاربران آسان‌تر سازند. با گذشت چندین سال، این برندها دست به طراحی جارو برقی هوشمند زدند و خرید جارو برقی رباتیک را به‌عنوان راهکاری جدید ارائه دادند. این دسته از جاروبرقی‌ها بدون نیاز به کمک کاربر و به شکل خودکار می‌توانند نظافت کف را انجام دهند و تمامی زباله‌ها، ذرات و گردوغبار را جمع‌آوری کنند. خرید جارو برقی رباتیک نظافت منزل را بسیار راحت می‌کند و دیگر لازم نیست این کار پرزحمت و خسته‌کننده را خودتان انجام دهید. با این حال برخی از افراد معتقدند که جارو برقی رباتیک کاربردی نیست و استفاده از جاروبرقی‌های معمولی را ترجیح می‌دهند. در این مطلب از بلاگ المارکت قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و به پرسش “خرید جارو برقی هوشمند یا خرید جاروبرقی معمولی؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟” پاسخ دهیم.

جارو برقی رباتیک چیست و چگونه کار می‌کند؟

جاروبرقی رباتیک دستگاهی است دایره‌ای‌شکل که با استفاده از حسگرهای مختلف خود می‌تواند به شکل خودکار حرکت کند و با مکش مناسب نظافت کف منزل را انجام دهد. اغلب جاروبرقی‌های رباتیک می‌توانند علاوه بر جاروزدن و جمع‌آوری گردوغبار، کف منزل یا محل کار شما را نیز تی بکشند. برخلاف طرز فکر برخی از افراد کارکردن با جاروبرقی‌های رباتیک اصلاً سخت نیست و شما می‌توانید تنها با فشردن یک دکمه بر روی کنترل آن، نظافت منزل خود را به طور کامل انجام دهید. جاروبرقی‌های رباتیک به دو دسته عملکرد بر اساس حسگر و عملکرد ناوبری هوشمند تقسیم‌بندی می‌شوند. جاروبرقی‌های رباتیک که دارای سیستم ناوبری هوشمند هستند، یک‌بار محیط مدنظر را اسکن می‌کنند و نقشه محیط را در حافظه خود ثبت می‌کنند. در دفعات بعدی استفاده شما تنها کافی است در تنظیمات این دستگاه بر روی اپلیکیشن جاروبرقی رباتیک، تعیین کنید که کدام بخش از منزل خود را می‌خواهید تمیز کنید و دستگاه آن بخش را جارو می‌کند. جاروبرقی‌هایی که بر اساس حسگر نظافت منزل را انجام می‌دهند، نقشه‌ای از محیط را در حافظه خود ندارند و می‌توانید با استفاده از برنامه‌های مختلف جاروکشی آن‌ها مانند حرکت تصادفی، گوشه‌زنی، حرکت منظم خطی و حرکت دایره‌ای، آن‌ها را برای تمیزکردن کف محیط تنظیم کنید. زمانی که شارژ جاروبرقی رباتیک روبه‌اتمام برود، جاروبرقی به شکل خودکار به سمت ایستگاه شارژ خود حرکت می‌کند و خود را به شارژ متصل می‌کند. درصورتی‌که جاروی رباتیک شما فاقد قابلیت خالی‌کردن خودکار محفظه زباله در ایستگاه شارژ باشد، شما باید به شکل منظم این کار را انجام دهید. باتوجه‌به این توضیحات، خرید جارو برقی رباتیک می‌تواند تا حد زیادی تمیزکاری و نظافت منزل را برای شما آسان کند.

عملکرد جاروبرقی معمولی

حتماً تا‌به‌حال از جاروبرقی معمولی استفاده کرده‌اید و با عملکرد آن آشنا هستید. به طور معمول جاروبرقی‌ها دارای یک پارویی همراه با دسته هستند که نظافت منزل با استفاده از آن‌ها صورت می‌پذیرد و برای گوشه‌های نیز از سری جداگانه استفاده می‌شود. کاربر باید با استفاده از این سری‌ها و حرکت‌دادن جاروبرقی بخش‌های مختلفی از منزل را جارو بکشد. جاروبرقی‌‌ها با استفاده از برق کار می‌کنند و باید به شکل منظم مخزن زباله آن‌ها تخلیه شود.

آیا جاروبرقی‌های رباتیک عملکرد تمیزکاری خوبی را ارائه می‌دهند؟

برخی از افراد معتقدند که جاروبرقی رباتیک نمی‌تواند عملکرد مشابه جاروبرقی‌های معمولی ارائه دهد و خرید جارو برقی رباتیک را مؤثر نمی‌دانند. تمیزکاری و نظافت کف در جاروبرقی‌های رباتیک با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و حسگرهای پیشرفته صورت می‌پذیرد و این دستگاه با بهره‌گیری از الگوریتم‌های دقیق خود، الگو تمیزکاری را به شکل بهینه طراحی می‌کند. علاوه بر این، جاروبرقی رباتیک حرکت خود را بر اساس حسگرها خود تعیین می‌کند و با استفاده از حسگرهای خود، از برخورد با موانع جلوگیری به عمل می‌آورد. با استفاده از فرچه‌های تعبیه‌شده در دستگاه و چند بار حرکت از بخش مدنظر، این جاروبرقی به طور کامل تمامی آلودگی‌ها و زباله‌های موجود بر روی کف منزل را جمع‌آوری می‌کند. باتوجه‌به حرکت دائمی فرچه‌ها و بلندکردن گردوغبار از روی زمین، حتی می‌توان عملکرد این دسته از جاروبرقی‌ها را در زمینه جمع‌آوری گردوغبار و خاک بهتر توصیف کرد.

مزایای استفاده و خرید جارو برقی رباتیک

خرید جارو برقی رباتیک

قابلیت تمیزکردن خودکار

مهم‌ترین ویژگی و مزیت خرید جارو برقی رباتیک این است که دیگر لازم نیست خودتان برای تمیزکاری کف منزل اقدام کنید.

صرفه‌جویی در زمان

خرید جارو برقی رباتیک و استفاده از آن می‌تواند زمانی که در طی هفته برای تمیزکاری کف منزل صرف می‌کنید را ذخیره و به کار دیگری اختصاص دهید.

دسترسی آسان به‌تمامی بخش‌های مختلف منزل

جاروبرقی رباتیک به دلیل ساختار و نوع حرکت خود، می‌تواند به نقاط کور مانند زیر مبل‌ها، زیر میزها و… دسترسی داشته باشد و گردوغبار این بخش‌ها را نیز جمع‌آوری کند.

مزایای جاروبرقی معمولی

خرید جاروبرقی

قدرت بیشتر

معمولاً توان مصرفی و قدرت جاروبرقی‌های معمولی نسبت به جاروبرقی‌های رباتیک بیشتر است و قدرت مکش بیشتری را ارائه می‌دهند.

قابلیت جمع‌‌آوری ذرات بزرگ‌تر

باتوجه‌به ساختار و محفظه مکش کوچک‌تر، جاروبرقی‌های رباتیک امکان جمع‌آوری ذرات بزرگ‌تر و سنگین‌تر را نخواهند داشت و این کار برای جاروبرقی‌های معمولی ممکن است.

قابلیت تمیزکردن سایر سطوح

شما می‌توانید با استفاده از سری‌های مختلف جاروبرقی سایر سطوح مانند مبل، میز، صندلی و… را نیز تمیز کنید.

قیمت مناسب

قیمت جاروبرقی‌ها نسبت به جاروبرقی‌های رباتیک مناسب‌تر است.

خرید جارو برقی رباتیک یا خرید جاروبرقی معمولی؟

همواره اولین عامل تأثیرگذار در هنگام خرید یک محصول بودجه شما برای خرید و قیمت محصول است. درصورتی‌که قصد خرید جاروبرقی با بودجه محدود را دارید، پیشنهاد می‌شود جاروبرقی معمولی را خریداری کنید؛ اما اگر قصد تعویض جاروبرقی خود را دارید، می‌توانید جاروبرقی قبلی خود را نگه‌دارید و خرید جارو برقی رباتیک خود را در دستور کار خود قرار دهید. خرید جارو برقی رباتیک می‌تواند تمیزکردن و نظافت منزل را بسیار ساده‌تر کند. شما می‌توانید حتی هنگامی که در منزل حضور ندارید، با کنترل‌کردن جاروبرقی رباتیک از راه دور، نظافت منزل خود را انجام دهید. برای آپارتمان‌های بزرگ و با متراژ بالا، خرید جارو برقی هوشمند امری ضروری است؛ زیرا جاروکشیدن محیط‌های بزرگ سخت و زمان‌بر است. دیگر نکته‌ای مهمی که در زمینه خرید جارو برقی رباتیک باید به آن اشاره کنیم، این است که اگر منزل شما دارای تعداد زیادی پله است و بخش‌های مختلف منزل شما دارای ارتفاع مختلف هستند یا اگر منزل شما محیطی خیلی شلوغ است، حرکت جاروبرقی رباتیک در منزل شما سخت خواهد شد و نمی‌توان انتظار عملکرد مناسبی را از این دستگاه داشت. اما اگر در آپارتمانی معمولی زندگی می‌کنید و نهایت اختلاف ارتفاع که بین بخش‌های مختلف منزل شما وجود دارد، ارتفاع بین فرش‌ها، موکت‌ها و سرامیک است، جاروبرقی رباتیک مشکلی از بابت حرکت نخواهد داشت و می‌تواند به‌خوبی نظافت منزل را اجرا کند. اگر قصد خرید جارو برقی رباتیک یا جاروبرقی معمولی را دارید، می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاه اینترنتی، از محصولات برندهای معتبر دیدن کنید و با بررسی دقیق، دست به خرید این محصول بزنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

جارو و زمین‌شوی برقی بیسل 1713
جارو و زمین‌شوی برقی بیسل 1713
تخفیف
۲۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان 24,000,000 تومان

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*