راهنمای خرید فن هیتر: هرآنچه لازم است بدانید!

خرید فن هیتر

با نزدیک شدن فصل سرما، خرید یک بخاری‌برقی یا فن هیتر یک کار واجب است؛ اما آیا فوت و فن‌های خرید فن هیتر را می‌دانید؟ با ما باشید تا در این مطلب به بررسی انواع فن هیتر و نکاتی که باید در هنگام خرید این وسیله به آن‌ها توجه کنید بپردازیم.

مقدمه

در بازار انواع و اقسام بخاری‌های متفاوت وجود دارد و ممکن است فکر کنید بهترین گزینه برای شما کدام نوع بخاری است. در این مقاله به شما گفته‌ایم چطور یک بخاری‌برقی مناسب بخرید. شکی نیست که بخاری‌برقی می‌تواند به‌سرعت و خیلی آسان، فضای سرد یک محیط را گرم کند. خرید فن هیتر مناسب برای گرم نگه‌داشتن فضای موردنظرتان ممکن است کمی سخت باشد.

معمولاً برای تأمین گرما در مکان‌های مختلف همچون منزل، محیط کاری و اداری، مغازه، گلخانه و … از تجهیزات گرمایشی گازسوز بیشتر استفاده می‌شود. چراکه هزینه مصرف سوخت در این نوع بخاری‌ها بسیار به‌صرفه‌تر از دیگر بخاری‌ها است؛ اما همیشه نمی‌توان از هیترهای گازی بهره برد. به‌خصوص در مکان‌هایی که فاقد لوله‌کشی گاز هستند، گرمایش محل با استفاده از بخاری‌های برقی صورت می‌گیرد. هرچند بخاری‌برقی در مقایسه با نوع گازسوز هزینه سوخت بالایی دارد، اما در صورت انتخاب نوع باکیفیت و بادوام آن تا حدودی می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد.

فن هیتر چیست؟

فن هیتر یا بخاری برقی، دستگاهی همانند بخاری‌های برقی است که از طریق اتصال به برق، گرما تولید می‌کند. فن هیتر، به فن مجهز شده است تا بتوان همانند یک پنکه‌ی باد گرم از آن استفاده کرد. برای آنکه از سر به فلک کشیدن قبض‌های برق جلوگیری شود، فن‌های هیتر مجهز به حالت‌های صرفه‌جویی در انرژی، ترموستات‌های قابل تنظیم، تایمرهای قابل‌برنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن مصرف انرژی و کمک به‌ صرفه‌جویی اقتصادی، مناسب است. هیتر برقی در تمامی مدل‌ها از المنت‌های الکتریکی که با استفاده از خاصیت مقاومت الکتریکی گرما تولید می‌کنند استفاده می‌کند. هر چه ظرفیت حرارتی هیتر برقی بالاتر باشد توان و یا تعداد المنت‌ها بیشتر می‌شود.

انواع فن هیتر

فن هیتر ایستاده فن دار

یکی دیگر از انواع بخاری‌های برقی، بخاری‌برقی ایستاده فن دار است؛ که دارای یک قطعه‌ی گرمایشی است؛ که وظیفه‌ی اصلی تولید انرژی گرمایی را به عهده دارد. از بین تمامی انواع بخاری‌های برقی، دارای کیفیت و اثر گرمایشی بهتری هستند. این سیستم گرمایشی به یک دمنده مجهز شده است؛ و گرمای یکنواختی را به محیط انتقال می‌دهد.

بخاری‌برقی فن دار یکی از بهترین گزینه‌ها برای تأمین حرارت در روزهای سرد است. در سایر گرماسازهای برقی باید به قسمت جلویی دستگاه نزدیک شوید تا بتوانید از گرمای آن‌ها بهره ببرید. در حالیکه بخاری‌برقی فن دار گرما را در سطحی وسیع پخش می‌کند.

بدین ترتیب گرمای دستگاه فقط در قسمت جلویی آن تجمع پیدا نمی‌کند. همچنین توسط بخاری‌برقی فن دار می‌توان در مدت‌زمان کوتاه دمای محل مورداستفاده را گرم نمود. یکی دیگر از مزیت‌های مهم هیتر برقی فن دار، مصرف پایین برق در آن‌ها نسبت به دیگر مدل‌ها است.

فن هیتر تابشی

از دیگر بخاری‌های برقی موجود در بازار، می‌توان به بخاری‌برقی تابشی نیز اشاره کرد. همان‌طور که از اسمش مشخص است، این نوع سیستم با استفاده از چندین المنت حرارت را بازتاب می‌کند. میزان گرمادهی بخاری‌برقی وابسته به تعداد المنت‌های است که روشن می‌شود است. این نوع بخاری هیچ‌گونه صدایی را تولید نمی‌کنند. به همین جهت مناسب برای محیط خای کاری و درمانی است.

خرید فن هیتر

در بخاری‌های تابشی عامل ایجاد حرارت با توجه به مدل دستگاه می‌تواند المنت الکتریکی و یا لامپ‌های هالوژن و یا مادون‌قرمز باشد. همان‌طور که از نام این بخاری‌ها پیداست، گرما در آن‌ها به‌صورت تابشی در محیط منتشر می‌شود. نوع مادون‌قرمز آن به‌صورت مستقیم حرارت را منتقل می‌کند. بدین معنی که برای گرم شدن حتماً باید با فاصله معین در زیر تابش نور فروسرخ آن قرار گرفت؛ اما در نوع المنت دار آن حرارت به‌صورت جریان همرفتی در محیط توزیع می‌شود. در برخی از بخاری‌های تابشی در پشت المنت‌ها از فن استفاده می‌شود. برخی از مدل‌ها نیز دارای یک صفحه صیقلی و صاف در پشت المنت‌ها بوده که خاصیت تابشی دارند.

شما می‌توانید انواع فن هیتر و بخاری برقی را با بهترین قیمت و با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

نکات مهم در هنگام خرید فن هیتر

اندازه بخاری‌برقی

قبل از خرید فن هیتر باید اندازه موردنیازتان را با توجه به ابعاد محیطی که می‌خواهید فضای آنجا را گرم کنید، در نظر بگیرید. اگر برای یک فضای کوچک، بخاری بزرگ خریداری کنید، انرژی بسیاری هدر می‌دهید و مجبور به پرداخت هزینه اضافی غیرضروری می‌شوید. برعکس نصب بخاری کوچک در اتاق بزرگ، شما را گرم نگه نمی‌دارد. برای محاسبه اندازه بخاری، فرمول ساده‌ای وجود دارد.

بنابر قاعده‌ای که وجود دارد، برای گرم نگه‌داشتن حدود ۳۰ سانتی‌متر مربع به ۱۰ وات نیروی گرمایی نیاز است؛ بنابراین بخاری‌برقی ۱۵۰۰ واتی می‌تواند یک فضای حدود ۴.۵ متری را گرم نگه دارد. با توجه به مقدار حرارتی که بخاری‌برقی می‌تواند تولید کند و فرمول محاسبه آن، اندازه بخاری موردنیازتان را محاسبه کنید.

مشخصات فیزیکی فن هیتر

هنگام خرید فن هیتر حتماً به مشخصات فیزیکی آن توجه کنید. ظاهر فن هیتر علاوه بر زیبایی در عملکرد آن اثرگذار است. برای مثال انحنای خروجی باد گرم در برخی از مدل‌های فن هیتر باعث می‌شود محیط شما زودتر گرم شود.

ابعاد و وزن فن هیتر از جمله ویژگی‌های مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. همچنین این موضوع را در نظر داشته باشید که می‌خواهید فن را روی زمین یا میز قرار دهید.

خرید فن هیتر

قابلیت تنظیم دما

قابلیت تنظیم دمای فن هیتر این امکان را به شما خواهد داد تا در صورت نیاز دستگاه را روی درجه‌ی خنکی تنظیم کنید و از این قابلیت نیز بهره ببرید. هنگام خرید فن هیتر حتما توجه کنید که این قابلیت وجود داشته باشد.

خاموشی خودکار

این قابلیت، ایمنی را برای فن هیتر به دنبال دارد. اگر قطعات داخلی فن هیتر داغ شود یا فن هیتر از روی میز بیافتد و اگر قبل از خارج شدن از منزل یا محیط کار فراموش کرده باشید که آن را خاموش کنید، دستگاه به‌صورت خودکار خاموش می‌شود و خطری شما را تهدید نخواهد کرد. هنگام خرید فن هیتر حتما توجه کنید که این قابلیت وجود داشته باشد.

صدای فن هیتر

یکی از پارامترهای بسیار مهم در هنگام خرید فن هیتر صدای آن است. مسلماً دوست ندارید که در تمام مدتی که دستگاه روشن است یک صدای دائمی گوشتان را آزار بدهد؛ بنابراین به عدد دسی‌بل فن هیتر توجه کنید؛ هرچقدر میزان آن کمتر باشد، صدای کمتری تولید می‌کند.

شما می‌توانید انواع فن هیتر و بخاری برقی را با بهترین قیمت و با ارسال رایگان از فروشگاه اینترنتی المارکت تهیه نمایید.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید:

کالاهای مرتبط

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ثبت می‌کنید!
ثبت دیدگاه برای این مطلب
*
*
*